ensitavoite

ensitavoite

torstai 29. tammikuuta 2015

valtakunnassa kaikki hyvin

Moikka moi

Täällä sitä taas ollaan, koneen äärellä varta vasten.

Viime viikonloppuna olin koulussa pitkästä aikaa, kuten kerroinkin. Ihan hyvin se meni, vaikka ei ollukaan se oma tuttu porukka. Aiheena oli ruoka, ja mikäs se pullahiirtä enemmän miellyttäiskään kuin ruuasta puhuminen. :D Ruokahan on ihana puheenaihe!
Mä tykkään myös syyä, ei siinä. Tai no, tykkään syyä päin hanuria. Ja sitten se meneekin just sinne. Hanuriin.
Tai no, mulla keskivartaloon.
Ruoka ruoka ruoka…

Ja jotta kaikki menisi näiden rasviskuvien jälkeen putkeen, niin instassahan mä seuraan vaikka ketä. Niin tulpahan törmättyä pariin kuvaan. Nämä on kuvankaappauksia kännykällä itselleni motivaatioksi, vaikkei minusta koskaan ikinä saa niin paljon irti, että saisin kummastakaan kuvasta muutakuin semmosen lannistuneen "oispa kiva näyttää tolta. " Ja sit muistan että niinno, mä käyn vuorotöissä, mies käy vuorotöissä, lapsia on kolme, kerroksia on kolme, lunta on sata kiloa pihalla…
Saanko esitellä, Dana Linn Bailey ja Sara Back.
wau. Molemmat on ihan erilaisia, ja molemmat näyttää tosi hyviltä.


No mutta, olin siis Koulussa. Aiheena ruoka ja ravinto. Oli jännää, miten viksu olo mulla oli koko viikonlopun. Ehkä olen sitten ruoka-asioihin elämässäni perehtynyt sen verran paljon, että viikonloppu, vaikka se toki antoi paljon uuttakin tietoa, niin vakautti myös jo olemassa olevia käsityksiäni ravitsemuksesta.
Trainer4Youlla on myös semmoinen ravintovalmentaja-koulutus, ja vaikken kaikkia heidän ravitsemusajatuksiaan allekirjoitakaan, niin silti jos olis 1600e ylimääräistä niin voisin vaikka senkin käydä.

Vaikka viime aikoina olenkin pohtinut, mitä koulutuksella teen. Siis ihan oikeasti.

Ostin opuksen, ja vakaa aikomukseni oli heti alkaa lukea sitä. Nooh, siinä tuli sitten vähän kaikkee.. niinku elämä. :D
Lapsia ollu sairaanaja töistäkin on pitäny olla pois. Treenaamassa en viime viikolla ehtiny käymään.
Tai no, oisin mää ehtiny, jos olisin menny ysiltä nukkumaa ja heränny viideltä että ennen töitä. Tai sitte ku mies joka meillä asuu, tulee puol kasi-kasi haarukkaan, ni sen jälkee. Mutta en oo käyny, koska en jaksanu niin paljon nähä vaivaa, että olisin tosiaan toiminut yllä mainitulla tavalla. Viikonlopun koulussa. Tämä vko on menny nuorimmaisen tarhaan tutustuessa, töissä, sairaiden lasten kanssa valvoessa (siis oikeesti, mä olen joutunu valvomaan tosi vähän kenenkään lapseni vuoksi. Niin oha se iha hirviää, kun tunnin tai jopa puolen tunnin välein pitää sängystä nousta sairaan lapsen kanssa. Olin tosi loppu. Heti.)
Viime yönä nuorimmainen otti sitte takas ja nukku ysiin, toki kolme viimeistä tuntia vieressäni mut kuitenkin. Eli sain nukkua kumminki viime yönä. Harmi vaan, että koska sain nukkua tarpeeksi, en ehtiny salille ennenkuin mies lähti töihin. (mulla oli vp.)
Yritin harjoittaa liikuntaa kävelemällä märän lumen keskellä lapset ahkiossa tarhalle ja takas.

Olen myös ihan jumissa, ja imuroidessa mietin kun siirtelin foamrolleria että voisin vaikka illalla venytellä ja rullailla. Niin johan mä istun tässä keittiössä ja kirjoitan tätä.XD
Lihashuolto on tärkeää.
Paperilla. XD

Selkäkin on kipeä. vali vali.
Me siis seistään töissä, ja se 8h on ihan ok seistä, ei siinä mitään, mutta mun notkoselkä ei oikein tykkää siitä aina. Siksikin on tärkeää treenata.

Mitä, kuten sanoin, en ole puoleentoista viikkoon tehnyt. Oon kuitenki käyny salilla noin yleisesti sen kolme krt viikkoon nyt jo jonku aikaa. Hyvin kulkee.

Siellä näkyy myös se mun ongelma. Lantiolle pakkautuu rasva, ja oon ihan hölmön mallinen. Ja sitte mukana on myös kuva, kun kaikki ei mee kuvauksessa ihan nappiin. :D

Ja oon mä toki pohtinu mun selkääki. On siellä jotain saattanu tapahtua puolentoista vuoden aikana.
lihaa tai läskiä mutta muotoa ainakin. Aina sitä ei tajua, miltä on näyttänytkään. Toi ensimmäinen kuva on lokakuussa 2013, ja mulla on ihan kokovartalo-otos tuosta muodostani. Katselin sitä taas tässä kun noita kuvia etsin ja mietin että ei hitsi…
muutama löydös. Oon niin onnellinen että otin näitä kuvia.
Kun löysin olkalihaksen (kai?) ja toinen.. no, vatsa..


Mut niin, viikonloppu meni opiskellessa, helmikuussa on markkinointia ja tuotteistamista ja sit maaliskuussa onki näyttö ja mitä lie. sit on tentti. Monet mun kurssikaverit on jo panneet toiminimet pystyyn tai toisilla töissä, alalla kuitenkin. Minä se vaan oon semmonen jaakailija. Tykkään mun työstä ylipaljon, jos ois joku synkkä duuni, niin olisikin eri asia. Mutta mun työntekijät on kivoja ja esimiestasolla ollaan kans huippuporukkaa, aika harvinaista, että toimari tulee joululomalla pistäytymään ja hymyilee ja juttelee ja on niinku semmonen NORMAALI ihminen. Tiedättekös? no jos kaikki muut tietää paitsi minä, niin mä oon vissiin ollu ihan väärissä duuneissa aina. :D

On tosi iso plussa ja miinus, että meillä asuu (kohta) kaksi pt:tä. Toisaalta meillä on semmosia joojoo just näin csi-keskusteluja, mut sit välillä, kun mä oon kumminki altavastaaja kun toi papparainen on ollu alalla niin kauan, tulee fiilis että haloo ei noin voi tehä! Ja sit en kuitenkaan voi sanoa, koska en tietenkään ole varma sitten että voiko näin vihree olla oikeassa.
Ja tottakai välillä tulee olo että höh, mä tekisin ton paljon paremmin ku sä.


Hassua, että toi koulu on kohta ohi. Että se muilla mun kurssilaisilla jo on ohi. Justhan mä sinne menin. Vaikka en, kun se oli toukokuuta. kevättä. Muistan kuinka mua jännitti! Ja ihan turhaan.
oon saanu sieltä tosi paljon hyviä tyyppejä mun elämään, joiden toivon jäävän. Vaikken tiedä miten, kun yksikin asuu ranualla. Siis ranualla! Yks torniossa. Vaikka, tuntuu että kempelekin on liian kaukana. XD

Tänään tilasin mun mieheltä (mä nyt kirjoitan välillä noin, kun jossain iltalehden tms jutussa oli asioita, jotka sosiaalisessa mediassa ihmisiä ärsyttää. siis sen lisäksi, että nää kuvat ärsyttää
koska jopa nelkytvuotiaat naiset niinku tajuuttekste kuvaa itteensä?! Niin sekin ärsyttää että sanoo muka-hauskasti mies joka meillä asuu se on hei VAAAANHA vitsi.
Hohhoi.

kuitenkin, tilasin siltä semmosen reeniohjelman joka olis toiminnallinen. Siis en tee sitä tietenkään itse. 2-4krt vkoon tehtävä, koko kroppaa kuormittava ja semmonen minkä voi tehdä siis vaikka täydellä salilla. jännää, eikö? nyt odotellaan kolme vuotta että se on mulla.

Tähän liittyy semmonen, etten mä uskalla kyykätä vapaalla tangolla vaan kyykkään aina smithissä ja mua ärsyttää se. En kuitenkaan koskaan omaa niin montaa treenikertaa vkossa että yhden haaskaisin tekniikkaan jota en osaa, vaan teen sen mieluummin smithissä, jossa se on helpompi. XD

Niin sitä vaan, että haluun kokeilla jotain uutta ja jännää. Jos mun vatsamakkarat sulais siitä.
Koska eihän niiden sulamiseen tai sulamattomuuteen liity mitenkään se, etten syö niin kurinalaisesti… XD

Hei mun pitää lopettaa.

Mies, joka meillä asuu (HÄÄHÄÄ!!) sano kun tuli kaupasta tossa joku aika sitten, että hän toivoikin että kirjoitat blogia. Mää siihen että kuis ni.

Ni se sano, että siittä tietää että asiat on hyvin, kun sulla on aikaa kirjoittaa blogia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

heräsikö ajatus? jaa se kanssani!