ensitavoite

ensitavoite

tiistai 1. heinäkuuta 2014

Aurinkoa aurinkoa ja tosi vähän asiaa.

Moikkelis koikkelis!

Enpä sitten eilen menny ku ei vaan huvittanu. Valvottiin sunnuntaina myöhään ja nukuin puoli kymmeneen eilen. JOO! Että täytyy sanoa että vaikka mies, joka meillä asuu, ei ookaan kauheen läheisissä tunnelmissa siivousvälineiden kanssa, niin on huippuluksusta, että se herää vauvan kanssa lähes poikkeuksetta. Toki siihen liittyy myös se, että hän tekee iltapainotteista työtä, eikä näe siis iltapäivällä ja illalla lasta ollenkaan, koska on leivänteossa. Eli aamupvät ovat ainoa aika, kun hän arkena voi vauvan kanssa olla.
No, olin sitten niin töttöröö etten saanu herättyä ollenkaan ja siirsin mielelläni treenin tälle päivälle.

Tänään siis treenihommia, ja ai että mää en tykkää yhtään tasapenkistä! tai siis ei siinä tavallaan oo mitään vikaa, mutta se on liikkeenä tosi tylsä.
No, tasapenkki, flyit koneessa, vinopenkki smithissä, ristikkäiset taljassa, haballe kaks liikettä, molempia monta sarjaa.
Vatsat superina AbX:issä ja jalkojennostolla.
Nopeesti kuvasin ku munsta tuntuu että toi paita ei vaan sovi mulle yhtään?
Se ei nyt tässä näy, mutta kyllä mulla on olo että toi jotenkin leventää mun keskivartaloa. Mutta nää nyt oli huonoja kuvia siihen.
Ehkä pitää panna paita vaan kiertoon.

Ai niin, tämmönen on meijän salilla:
Että sinne vaan, mars mars, malleiksi!

Sain ruokaa kotona, hyvä niin, muuten olis ehkä vieläkin nälkä. :P

Oon nukutellu vauvaa vaunuissa lenkillä, miehen, joka meillä asuu, flipflopit jalassa ja MINISHORTSIT! siis käsittämätöntä, en mää tämmösissä oo missää julukisesti kehannu ikinä kulukia, nyt en ees aatellu koko asiaa. Eli kertooko tämä siis siitä, että mä alan olla ihan normaali, sinut, ja onnellinen itseni kanssa? :D
Muualla suomessa on vissiin ollu huonommat kelit tänään, mutta me ollaan nautittu ulkoilmasta ihan täydesti. Kolme päivää putkeen ollu Oulun korkeudella aurinkoa.

Huomenna toki sataa kuulemma vettä.
Huomenna sitte jalakareenihommiin.
Edelleenkään mulla ei oo niitä lämppäreitä, pitäs hommata josko ne vähän jeesais mua tässä. Oulun Leadershopista vois käydä kattoo, Mannisellaki oli jotaki myynnissä. Pitäs käydä vilkasemassa.
Onko jollain kellä on? Kehukaa, haukkukaa!

Mun kuulokkeet muuten hajos kans tässä yks päivä! Olin ihan että mitä hemmettiä, kun ei ne oo ees vanhat. Mutta sitte tajusin että niin, ostin ne joskus lokakuussa ja oon käyttänyt niitä siis ihan hemmetin paljon näiden kuukausien aikana. Nyt pitäs sitten ostaa uudet. Ideoita? ei oo pakko olla semmoset korvanapit, voi olla semmoiset
Isotkin. Semmosten kanssa mä oon toiminukki vuosia, mutta oon huono ostamaan sokkona mitään, pitäs päästä testailemaan niitä että mitkä oikeesti on hyviä ja mitkä ei.
SUOSITELKAA!

Luin muuten tämän ja naureskelin mielessäni että minusta ei ole kyllä koskaan suosituksi blogiksi, oli se fitnesstä, neulomista tai äitiyttä. Minä en valitettavast vaan osaa keskittyä tähän niin paljon, että hankkisin järkkärin, lukisin sata kertaa jo kirjoittamani tekstin, pyytäisin jotakuta muuta ottamaan mun tyhmät selfiet ja belfiet
, miettisin yhteistyökumppaneita tai miten niitä saadaan, kehen olla yhteydessä ja miten..
Saatikka, että kieliasu olisi järkevä, kypsä ja fiksu. :D :D
Onneksi on näitä järkeviä blogeja, joita voin itsekin lukea, ja joista saa sitä OIKEAAKIN tieto, ei vaan tämmösiä tavispölliäisen mutuja.
(ja tää muuten ei sitten ollu vittuilu jos joku ei tajunnu, mä oikeasti tarkoitin sitä, että munsta ei oo, ainakaan tällä hetkellä, fiksuun, aikuismaiseen ja aikaavievään bloggailuun. Ehkä, jos joku maksas mulle tästä, pystysin paremmin asennoitumaan tähän "työnä" enkä vaan semmosena "mää kävin salilla ja söin pullaa"-rupatteluun.)

Alun perin mä kirjoitin tätä vähän niinkuin itselleni. Ja hyvä niin, koska nyt mulla on nämä täällä tallessa, ja toivon mukaan jollekin muulle löytyy tästä jotakin fiilistä.
Kun se laihduttaminen ON vaikeeta. Ja kokoajan joka tuutista tulee sitä syö näin tee näin jumppaa näin et voi syyä jäätelöö-näin..
Itse laihduttaminenhan ei oikeesti oo vaikeeta. Mutta toki itsensä opettaminen uusiin tapoihin on aikaa vievää ja työlästä. Ja vaatii sitä kuuluisaa selkärankaa.
Mutta enemmän mä näkisin ongelmaiseksi sen, että on karppausta ja paleoo ja pöleöö ja döleöö ja rahkaa ja riisii, kanaa ja parsaa, tai sit kourallinen sitä ja kourallinen tätä. pisteitä, jauhoja, pusseja ja patukoita.
SE on vaikeaa kun joka toinen kampe lupaa nopeita tuloksia ja niitähän me tietysti halutaan? sitte niitä hemmetin jauhoja ja ateriankorvikejuomia vedetään ihan hulluna, nälkä vaivaa ja sit huomenna säästetään siitä pienestä tetrasta parin tunnin päähän puolet että voi vähän taltuttaa nälkää.
Jotta voi illalla mennä koiran lenkityksen lomassa lähisiwaan ja ostaa kaiken, mitä niillä on.
Sitte mietitään mihin kaikki raha menee kun ei ees osteta mitään.
Paitsi siitä lähisiwasta joka ilta neljälläkympillä sipsii, karkkii, pullaa, limpparii, bissee, siiderii, ranskanleipää ja sokerijugurttia.
Ja ranuja.
örh.

Eli, aloittaminen on vaikeaa koska kukaan ei kerro, mitä tehdä. Tai sitten kaikki kertoo eri asioita.
Siinä sitä ollaan, kaupassa ostamassa rahkaa ja kanaa, nutrauskamoja, laihdutusjauhoja, ja nyt kun jauhoista puhutaan niin palkkarikamoja, latureita ja lötyreitä eikä kukaan kerro, miksi niitä pitää ostaa. Sitte ostetaan pähkinöitä ja salaattia ja sen näkösiä kasviksia ettei kukaan oo koskaan nähnykää, mutta kun joku maailmaa kiertäny pelle sanoo että näitä pitää syyä ni sittehä niitä syyää.
Sama juttu treenien kanssa. Joku sanoo ettei salitreenin kanssa saa juosta, joku sanoo että pitää, joku käskee kävellä, joku käydä pumpissa ja zumbassa, sit on kotijumppaa ja kahvakuulaa ja ties mitä gymstickejä ja sitte oot taas ihan pihalla että mitä hemmettiä mää teen.
Ja yllätät itsesi sohvalta syömässä suklaata.
(3/2014 Probody, artikkeli Joni Jaakkolan käsialaa "Mitä tekisin toisin, jos voisin aloittaa alusta.")

Hanki itsellesi ammattimainen ihminen tekemään matka kanssasi. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että sen parempaa sijoitusta et ikinä tee, mitä teet itseesi.
Olen laihduttanut useita kertoja isoja määriä, viimeiset 10 vuotta olen pysynyt järkevissä lukemissa, mutta jokainen raskaus on tuonut ne reippaat 20 kiloa, ja tämä viimeisin broggis oli niin ihana toteuttaa, kun mukana kulki ihminen joka kertoi mitä tehdä, milloin tehdä, ja jos joku mietitytti, kysyin.
Ja aina hän oli minua varten siellä.
Tapoja on monia, itse suosittelen että käytä kerrallaan YHTÄ tekniikkaa. Älä sekoita jauhoja (en suosittele niitä kyllä ihan heti kellekään, siis ateriankorvikkeita) Kun sinulla on valmentaja, ette mixaa kaikkea vaan teette päämäärätietoisesti yhdellä toimivalla tavalla.

Valmentaja voi toimia etänä, sähköpostin ja puhelimen päässä. Hän tekee ruokaohjelman ja saliohjelman, ja sitte tulee välitsekkejä. Tämän lisäksi siis viikottaiset raportit ja kyselyt ja mahdolliset korjaukset esim. ruokavalioon. Valmentajan kanssa voi treenata yhdessä joka kerta, tai sitten, kukkarolle ystävällisempi vaihtoehto, välillä.
On monia tapoja tehdä valmentajan kanssa yhteistyötä. Pitää vaan löytää se itselle sopiva.



Miten mä nyt taas eksyin?
Munhan piti kertoa siitä, että mä en osaa kirjoittaa, jäsennellä, olla järkevä ja johdonmukainen teksteissäni, kirjoittaa viksusti ja olla niinku suositut bloggaajat on. XD

No, nyt sanoin senkin.

Ookoo nymmää lopetan koska päätin mennä tänään ajoissa nukkumaan.

Mutta, mä oon IIIIIHAN koukussa siihen vauva.fi-palstaan ja siellä av eli aihe vapaa.
Käsittämätöntä toimintaa, viihdytän itseäni niillä jutuilla silloin, kun en keksi mitään muuta tekemistä. Yleensä keksin, mutta jossain välissä on aina aikaa kurkata turhanaikasia juttuja.
En vaan pysty käsittämään, että tommosta onkaan. :D :D :D



JIIKOO eli jäläkikirjootus:
Ne minishortsit ei siis oo ton miehen, ne flipflopit vaan. :D :D :D

1 kommentti:

  1. en mä näe mitään paksua :) reiskoissa näkyy vaan muskulaa :)

    VastaaPoista

heräsikö ajatus? jaa se kanssani!